Què treballem a 4t de Cicle
Mitjà
Llengües
(català, castellà i anglès):
§ Lectura i comprensió: fluïdesa, entonació,
velocitat i sobretot la comprensió. CAL QUE ELS ALUMNES LLEGEIXIN A CASA, CADA
DIA UNS 10 MINUTS AMB LA VOSTRA AJUDA.
§ Expressió i comprensió oral: expressar-se amb correcció i
millorar la comunicació.
§ Expressió escrita: polidesa, cal·ligrafia,
coherència, ortografia, ampliació del lèxic, utilitzar diferents formes de
comunicació escrita (narració, descripció, instruccions, diàlegs, cartes...).
§ Gramàtica i ortografia: concordança de les diferents
paraules d’una oració, tipus de paraules i frases.
Conèixer
i fer servir adequadament el català i el castellà eliminant interferències
entre ambdós sistemes lingüístics en aspectes lèxics, morfològics i fonètics.
Matemàtiques:
§ Numeració i càlcul: reconeixement, lectura i
escriptura de números. Sumes, restes, multiplicacions i divisions de més d’una
xifra (nombres enters i decimals), nombres romans.
§ Resolució de problemes: interpretació de l’enunciat
i combinació d’operacions per trobar la solució.
§ Mesura: sistema mètric decimal
(nocions), instruments de mesura (regles, balances, rellotge), unitats de longitud,
capacitat i massa, i els diners en bitllet i moneda.
§ Espai i forma: rectes i angles, figures
planes i cossos geomètrics, simetria.
§ Estadística i atzar: lectura, interpretació i
elaboració de gràfics senzills de tipologia diferent.
NOTA:
A 4t cal que ja estiguin assolides les taules de multiplicar.
Medi
natural, social i cultural:
§ El Sistema Solar.
§ El temps atmosfèric.
§ Els paisatges.
§ Elements d’un ecosistema.
§ El calor, la llum i el so.
§ Matèria, materials i energia.
§ Les màquines i el treball.
§ Festes i tradicions.
§ Canvis en el temps, el passat.
§ Comarques de Catalunya.
Plàstica:
§ Creativitat: desenvolupar la creativitat
a partir d’experiències personals, de la imaginació, de lectures i de la
música. Aproximació a l’abstracte.
§ Conceptes: mida, color, línia,
composició.
§ Tècniques: llapis, retoladors,
temperes, aquarel·les, ceres, fang, collage...
§ Conèixer algun autor i la seva
obra: Picasso.
Música:
§ La cançó i la veu.
§ L’educació de l’oïda.
§ El moviment i la dansa.
§ La lectura i l’escriptura.
§ L’audició (autors i obres).
Participar en el projecte musical
Cantània que té com a objectiu l’organització d’un acte per als alumnes que,
per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la
qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi
en una vivència musical important i inoblidable per a tots.
Educació
física:
§ Consolidar i interioritzar
l’esquema corporal.
§ Treballar les habilitats
motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per
assolir un bon nivell de coordinació motriu.
§ Es comença a introduir el
treball de les qualitats físiques bàsiques (velocitat i resistència bàsicament).
§ Aconseguir que els alumnes
adoptin hàbits de salut, higiene i seguretat.
§ Treballar l’expressió
corporal, mitjançant danses i dramatitzacions (teatre).
§ Realitzar diferents tipus de
joc: cooperatius, de cooperació-oposició, multiculturals.
Participar en el projecte Rodajoc que
té com a objectiu l’organització de jocs entre diferents centres educatius.
Informàtica:
§ Conèixer les eines de què
disposem a l’aula d’informàtica.
§ Saber el camí que s’ha de
seguir per arribar a poder fer una determinada activitat o joc.
§ Utilitzar programes
d’escriptura (Word, Office) i de dibuix (Paint, Kidpix).
§ Saber cercar informació,
imatges... a Internet.
§ Navegar per pàgines webs
determinades.
§ Crear una carpeta personal on
desar i recuperar la informació, els treballs...
§ Utilització del bloc de cicle
mitjà com a recurs didàctic: http://cmvila-roma.blogspot.com.es/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada