dilluns, 23 de setembre del 2013

QUÈ TREBALLEM A 4t ?



Què treballem a 4t de Cicle Mitjà

Llengües (català, castellà i anglès):
§  Lectura i comprensió: fluïdesa, entonació, velocitat i sobretot la comprensió. CAL QUE ELS ALUMNES LLEGEIXIN A CASA, CADA DIA UNS 10 MINUTS AMB LA VOSTRA AJUDA.
§  Expressió i comprensió oral: expressar-se amb correcció i millorar la comunicació.
§  Expressió escrita: polidesa, cal·ligrafia, coherència, ortografia, ampliació del lèxic, utilitzar diferents formes de comunicació escrita (narració, descripció, instruccions, diàlegs, cartes...).
§  Gramàtica i ortografia: concordança de les diferents paraules d’una oració, tipus de paraules i frases.

Conèixer i fer servir adequadament el català i el castellà eliminant interferències entre ambdós sistemes lingüístics en aspectes lèxics, morfològics i fonètics.


Matemàtiques:
§  Numeració i càlcul: reconeixement, lectura i escriptura de números. Sumes, restes, multiplicacions i divisions de més d’una xifra (nombres enters i decimals), nombres romans.
§  Resolució de problemes: interpretació de l’enunciat i combinació d’operacions per trobar la solució.
§  Mesura: sistema mètric decimal (nocions), instruments de mesura (regles, balances, rellotge), unitats de longitud, capacitat i massa, i els diners en bitllet i moneda.
§  Espai i forma: rectes i angles, figures planes i cossos geomètrics, simetria.
§  Estadística i atzar: lectura, interpretació i elaboració de gràfics senzills de tipologia diferent.

NOTA: A 4t cal que ja estiguin assolides les taules de multiplicar.

Medi natural, social i cultural:
§  El Sistema Solar.
§  El temps atmosfèric.
§  Els paisatges.
§  Elements d’un ecosistema.
§  El calor, la llum i el so.
§  Matèria, materials i energia.
§  Les màquines i el treball.
§  Festes i tradicions.
§  Canvis en el temps, el passat.
§  Comarques de Catalunya.

Plàstica:
§  Creativitat: desenvolupar la creativitat a partir d’experiències personals, de la imaginació, de lectures i de la música. Aproximació a l’abstracte.
§  Conceptes: mida, color, línia, composició.
§  Tècniques: llapis, retoladors, temperes, aquarel·les, ceres, fang, collage...
§  Conèixer algun autor i la seva obra: Picasso.

Música:
§  La cançó i la veu.
§  L’educació de l’oïda.
§  El moviment i la dansa.
§  La lectura i l’escriptura.
§  L’audició (autors i obres).

Participar en el projecte musical Cantània que té com a objectiu l’organització d’un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

Educació física:
§  Consolidar i interioritzar l’esquema corporal.
§  Treballar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un bon nivell de coordinació motriu.
§  Es comença a introduir el treball de les qualitats físiques bàsiques (velocitat i resistència bàsicament).
§  Aconseguir que els alumnes adoptin hàbits de salut, higiene i seguretat.
§  Treballar l’expressió corporal, mitjançant danses i dramatitzacions (teatre).
§  Realitzar diferents tipus de joc: cooperatius, de cooperació-oposició, multiculturals.

Participar en el projecte Rodajoc que té com a objectiu l’organització de jocs entre diferents centres educatius.

Informàtica:
§  Conèixer les eines de què disposem a l’aula d’informàtica.
§  Saber el camí que s’ha de seguir per arribar a poder fer una determinada activitat o joc.
§  Utilitzar programes d’escriptura (Word, Office) i de dibuix (Paint, Kidpix).
§  Saber cercar informació, imatges... a Internet.
§  Navegar per pàgines webs determinades.
§  Crear una carpeta personal on desar i recuperar la informació, els treballs...
§  Utilització del bloc de cicle mitjà com a recurs didàctic: http://cmvila-roma.blogspot.com.es/