dimarts, 24 de setembre del 2013

QUÈ TREBALLEM A 3r ?


Tercer és un canvi de cicle, els alumnes ja són més grans i han de començar a adquirir responsabilitats com són: l’organització del material, estudiar amb antelació, realitzar els deures pel dia que toca, a destacar.

Llengua (català i castellà):
  • Lectura: fluïdesa, entonació, velocitat i sobretot la comprensió. Visita de l’autora del llibre de lectura Contes d’estar per casa. CAL QUE ELS ALUMNES LLEGEIXIN A CASA, CADA DIA UNS 10 MINUTS AMB LA VOSTRA AJUDA.
  • Expressió oral: expressar-se amb correcció i millorar la comunicació.
  • Expressió escrita: polidesa, cal·ligrafia, coherència, ortografia, ampliació del lèxic, utilitzar diferents formes de comunicació escrita (narració, descripció, instruccions, diàlegs, cartes...).
  • Gramàtica: concordança de les diferents paraules d’una oració, tipus de paraules i frases


Conèixer i fer servir adequadament el català i el castellà eliminant interferències entre ambdós sistemes lingüístics en aspectes lèxics, morfològics i fonètics.

Matemàtiques:
  • Numeració: reconeixement, lectura i escriptura de números (fins al 99.999).
  • Operacions: suma i resta portant, multiplicació (saber les taules és molt important durant tot el curs) i divisió per 1 xifra.
  • Raonament lògic: problemes (1 i 2 operacions).
  • Mesura: sistema mètric decimal (nocions), instruments de mesura (regles, balances, rellotge), unitat de mesura de longitud, capacitat i massa i els diners en bitllet i moneda.
  • Geometria: rectes i angles, figures planes i cossos geomètrics, simetria.
  • Estadística: lectura, interpretació i elaboració de gràfics senzills de tipologia diferent.

CAL QUE ESTUDIÏN LES TAULES DE MULTIPLICAR AMB LA VOSTRA AJUDA.

Medi:
    • Animals.
    • Plantes.
    • El cos humà.
    • L’entorn on vivim.
    • Població i treball.
    • Mitjans de transport i comunicació.
    • El nostre passat.

Conèixer i gaudir del patrimoni cultural i natural, participar en la seva conservació i respecte. Realitzarem activitats fora del centre a la deixalleria, apadrinem la plaça Mossèn Gumersind, Museu de la Pesca.

Anglès:
  • Comprensió oral: reconèixer paraules bàsiques, vocabulari (colours, numbers, family, animals, clothes, food...).
  • Comprensió lectora: comprendre frases senzilles.
  • Expressió oral: utilitzar la llengua anglesa per comunicar-se amb el professor. 

Plàstica:
  • Creativitat: desenvolupar la creativitat a partir d’experiències personals, de la imaginació, de lectures i de la música. Aproximació a l’abstracte. 
  • Conceptes: mida, color, línia, composició.


  • Tècniques:llapis, retoladors, temperes, aquarel·les, ceres, fang, collage...
  • Arts i artistes: conèixer algun artista plàstic significatiu: Picasso.


  • Música:
    • L’educació de l’oïda.
    • El moviment i la dansa.
    • La lectura i l’escriptura.
    • L’audició (autors i obres).

    Participar en les diferents diades que s’organitzin a l’escola: Mostra de Danses, audició al teatre La Gorga, activitats de l’escola... 

    Educació física:
    • Consolidar i interioritzar l’esquema corporal.
    • Treballar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un bon nivell de coordinació motriu.
    • Aconseguir que els alumnes adoptin hàbits de salut, higiene i seguretat.
    • Treballar l’expressió corporal, mitjançant danses i dramatitzacions (teatre).
    • Realitzar diferents tipus de joc: cooperatius, de cooperació-oposició, tradicionals.

    Durant el segon trimestre anirem a la PISCINA MUNICIPAL. Seran 10 sessions setmanals per la tarda realitzades per monitors. Els dimarts hi anirà 3r A i els dijous 3r B. Per agilitzar el temps i aprofitar al màxim la sessió els pares portareu i recollireu els vostres fills directament a la piscina. Els mestres també hi serem allà.

    Informàtica:
    • Conèixer les eines de què disposem a l’aula d’informàtica.
    • Saber el camí que s’ha de seguir per arribar a poder fer una determinada activitat o joc.
    • Utilitzar programes d’escriptura (Petit Escriptor, Word) i de dibuix (Paint, Kidpix).
    • Saber cercar informació, imatges... a Internet.
    • Navegar per pàgines webs determinades.
    • Crear una carpeta personal on desar i recuperar la informació, els treballs...
    • Utilització del bloc com a recurs didàctic: http://cmvila-roma.blogspot.com/ Aprenem i treballem.
    • Ús de les pissarres digitals.

    Teatre:
    • Desenvolupar la comprensió oral i escrita.
    • Afavorir en la presa de consciència del cos i veu de l’alumne.
    • Potenciar les habilitats expressives (gest, veu i cos).
    • Desenvolupar el seu sentit artístic, tant en l’expressió com l’apreciació.
    • Incentivar en la integració grupal i el respecte als companys.
    • Prepararem una obra de teatre per a realitzar a la Mostra de Teatre a La Gorga.