Tercer és un canvi de cicle, els
alumnes ja són més grans i han de començar a adquirir responsabilitats com són:
l’organització del material, estudiar amb antelació, realitzar els deures pel
dia que toca, a destacar.
Llengua (català i castellà):
- Lectura: fluïdesa, entonació, velocitat i sobretot la comprensió. Visita de l’autora del llibre de lectura Contes d’estar per casa. CAL QUE ELS ALUMNES LLEGEIXIN A CASA, CADA DIA UNS 10 MINUTS AMB LA VOSTRA AJUDA.
- Expressió oral: expressar-se amb correcció i millorar la comunicació.
- Expressió escrita: polidesa, cal·ligrafia, coherència, ortografia, ampliació del lèxic, utilitzar diferents formes de comunicació escrita (narració, descripció, instruccions, diàlegs, cartes...).
- Gramàtica: concordança de les diferents paraules d’una oració, tipus de paraules i frases
Conèixer i fer servir
adequadament el català i el castellà eliminant interferències entre ambdós
sistemes lingüístics en aspectes lèxics, morfològics i fonètics.
Matemàtiques:
- Numeració: reconeixement, lectura i escriptura de números (fins al 99.999).
- Operacions: suma i resta portant, multiplicació (saber les taules és molt important durant tot el curs) i divisió per 1 xifra.
- Raonament lògic: problemes (1 i 2 operacions).
- Mesura: sistema mètric decimal (nocions), instruments de mesura (regles, balances, rellotge), unitat de mesura de longitud, capacitat i massa i els diners en bitllet i moneda.
- Geometria: rectes i angles, figures planes i cossos geomètrics, simetria.
- Estadística: lectura, interpretació i elaboració de gràfics senzills de tipologia diferent.
CAL QUE ESTUDIÏN LES TAULES DE
MULTIPLICAR AMB LA VOSTRA AJUDA.
Medi:
- Animals.
- Plantes.
- El cos humà.
- L’entorn on vivim.
- Població i treball.
- Mitjans de transport i comunicació.
- El nostre passat.
Conèixer i gaudir del
patrimoni cultural i natural, participar en la seva conservació i respecte. Realitzarem
activitats fora del centre a la deixalleria, apadrinem la plaça Mossèn
Gumersind, Museu de la Pesca.
Anglès:
- Comprensió oral: reconèixer paraules bàsiques, vocabulari (colours, numbers, family, animals, clothes, food...).
- Comprensió lectora: comprendre frases senzilles.
- Expressió oral: utilitzar la llengua anglesa per comunicar-se amb el professor.
Plàstica:
- Creativitat: desenvolupar la creativitat a partir d’experiències personals, de la imaginació, de lectures i de la música. Aproximació a l’abstracte.
- Conceptes: mida, color, línia, composició.
Música:
- L’educació de l’oïda.
- El moviment i la dansa.
- La lectura i l’escriptura.
- L’audició (autors i obres).
Participar en les diferents diades que
s’organitzin a l’escola: Mostra de Danses, audició al teatre La Gorga,
activitats de l’escola...
Educació física:
- Consolidar i interioritzar l’esquema corporal.
- Treballar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs i manipulació de material), per assolir un bon nivell de coordinació motriu.
- Aconseguir que els alumnes adoptin hàbits de salut, higiene i seguretat.
- Treballar l’expressió corporal, mitjançant danses i dramatitzacions (teatre).
- Realitzar diferents tipus de joc: cooperatius, de cooperació-oposició, tradicionals.
Durant el segon trimestre anirem a la
PISCINA MUNICIPAL. Seran 10 sessions setmanals per la tarda realitzades per
monitors. Els dimarts hi anirà 3r A i els dijous 3r B. Per agilitzar el temps i
aprofitar al màxim la sessió els pares portareu i recollireu els vostres fills
directament a la piscina. Els mestres també hi serem allà.
Informàtica:
- Conèixer les eines de què disposem a l’aula d’informàtica.
- Saber el camí que s’ha de seguir per arribar a poder fer una determinada activitat o joc.
- Utilitzar programes d’escriptura (Petit Escriptor, Word) i de dibuix (Paint, Kidpix).
- Saber cercar informació, imatges... a Internet.
- Navegar per pàgines webs determinades.
- Crear una carpeta personal on desar i recuperar la informació, els treballs...
- Utilització del bloc com a recurs didàctic: http://cmvila-roma.blogspot.com/ Aprenem i treballem.
- Ús de les pissarres digitals.
Teatre:
- Desenvolupar la comprensió oral i escrita.
- Afavorir en la presa de consciència del cos i veu de l’alumne.
- Potenciar les habilitats expressives (gest, veu i cos).
- Desenvolupar el seu sentit artístic, tant en l’expressió com l’apreciació.
- Incentivar en la integració grupal i el respecte als companys.
- Prepararem una obra de teatre per a realitzar a la Mostra de Teatre a La Gorga.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada